Condiții de garanție
La solicitarea garanției este necesară prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (Serial number sau ambalaj), împreună cu accesoriile aferente și copiile de pe factura fiscală. În cazul în care produsele ajung neînsoțite de aceste documente, produsele pot fi returnate solicitantului / expeditorului fără a i se soluționa garanția. De asemenea, clientul trebuie să specifice defectul produsului în scris.
Soluționarea garanției se face în maxim 15 zile calendaristice.
Termenul de garanție este din momentul livrării produselor, conform datei menționate în factura fiscală.
Nu fac obiectul garanției produsele care prezintă defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente / piese plesnite etc., etichete sau sigilii de garanție deteriorate, îndepărtate sau modificate, produsele utilizate în condiții neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variații mari de temperatură și presiune, șocuri mecanice, manipulare incorectă, utilizarea produselor în condiții de umiditate, praf, noxe sau sub acțiunea substanțelor chimice etc.), setări și instalări incorecte, surse defecte, prize fără împământare, pătrunderea de lichide , metale sau alte substanțe în interiorul echipamentelor, intervenția mecanică sau plastică asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitor componente în timpul funcționării echipamentelor, virusări, rescrieri greșite de software, precum și produsele la a căror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decât cele originale.
În cazul în care solicitarea de acordare a garanției este nejustificată (produsul este funcțional), solicitantul va achita taxele de transport tur – retur al produselor.
Produsele neridicate de la unitatea de service sau returnate de către firma de curierat Vânzătorului în termen de 60 de zile de la finalizarea operațiunilor vor fi declarate abandonate si vor deveni patrimoniul Vânzătorului.
În conformitate cu dispozițiile OUG 140/2021, bunurile îndeplinesc următoarele:
- Cerințele subiective de conformitate:
- Respectă descrierea, tipul, cantitatea și dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare:
- Corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul la adus la cunoștință vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat;
- Sunt livrate împreună cu toate accesoriile și cu toate instrucțiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;
- Sunt furnizate cu actualizări conform dispozițiilor contractului de vânzare.
- Cerințele obiective de conformitate
- Corespund scopurilor pentru care sar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul de prevederile în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului;
- După caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau model pe care vânzătorul la pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului;
- Daca este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se așteaptă în mod rezonabil sa le primească; si
- Respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunuri de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Orice neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor este considerată ca reprezentând o neconformitate a bunurilor numai în una dintre următoarele situații:
- Instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de vânzător sau sub răspunderea vânzătorului
- Instalarea, destinată să fie realizată de consumator, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă a fost cauzată de unele deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de vânzător
Potrivit legii (OUG 140/2021), în caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului. Pentru ca bunurile sa fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparație sau înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibila, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționale, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele:
- Valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
- Gravitatea neconformității; sau
- Daca măsura corectivă alternativa ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru consumator.
Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporționale, luând în considerare toate circumstanțele de fapt.
Consumatorul are dreptul fie să obțină o reducere proporțională a prețului, fie să obțină încetarea contractului de vânzare, în oricare dintre următoarele cazuri:
- Vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau, după caz, nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau vânzătorul a refuzat sa aducă în conformitate bunurile.
- Se constant o neconformitate, în pofida eforturilor vânzătorului de a o remedia;
- Neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;
- Vânzătorul a declarat ca nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.
Consumatorul nu are dreptul de a obține încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră. Sarcina probei cu privire la caracterul minor al neconformității îi revine vânzătorului.
Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părți restante din prețul bunurilor sau a unei parți a acesteia până în momentul în care vânzătorul își va îndeplini obligațiile care îi revin în temeiul prezentei ordonanțe de urgență.
Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.